Awsome time in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van overwinterenmetbenj - WaarBenJij.nu Awsome time in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van overwinterenmetbenj - WaarBenJij.nu

Awsome time in Melbourne

Door: Barbara

24 Januari 2013 | Australië, Melbourne

We zijn inmiddels in Nieuw-Zeeland aangekomen en hebben er al een paar gave avonturen op zitten. Helaas gaan we daarover nog niet bloggen, voordat we jullie vertellen over onze tijd in Melbourne.

Het was lastig om Sydney te verlaten nu het van dat heerlijke weer was. Op onze laatste dag daar naar Bondi beach geweest en eenmaal terug in het hostel pizza eten en met de nachtbus naar Melbourne. We kwamen 's ochtends vroeg aan en we konden helaas pas om 1 uur inchecken. Dus we doken de tv-room in en zetten een filmpje aan. Die we natuurlijk niet lang hebben gevolgd omdat we allebei op de bank in slaap vielen. Later die dag konden we eindelijk onze kamer in en onze spullen droppen. Op naar de travel agency om onze laatste Aussie tour te boeken: de great ocean road en de grampians. Een paar dagen later zouden we vertrekken, dus we hadden eerst een paar dagen om de stad te verkennen. De volgende dag gingen we eerst naar outlet centre Harbourtown. Niet echt geslaagd voor koopjes, maar een prima activiteit bij een temperatuur van 40 graden.

De volgende dag was het gelukkig een aantal graden koeler. Tijd voor een 3 uur durende rondleiding door de stad. We kregen verhalen te horen over het onstaan van de stad Melbourne, de helden, verhalen over gebouwen en de street art. We liepen langs allerlei mooie gebouwen, door gezellige straatjes, door prachtige parken en langs de waterlinie. Een zeer geslaagde ochtend. We liepen die middag nog naar de botanische tuinen voor een mooie wandeling. De volgende ochtend wisselden we van kamer en gingen souvenir shoppen bij de Queen Victoria market. We gaan natuurlijk niet vertellen wat we hebben gekocht ;) Barbara is ziek naar het hostel terug gegaan en Jorien bezocht het Immigration Museum die middag en ging savonds nog een drankje doen in de bar bij het hostel. De volgende dag gingen we naar het strand van St Kilda, ongeveer een kwartiertje met de tram. Heerlijk in de zon gelegen, uit eten geweest, de sunset gezien (eindelijk een keer dat de zon in de zee verdwijnt!) en daarna naar de pier gelopen. Na de zonsondergang komen er daar pinguïns de pier op. En we hebben er na het nodige wachten een paar gespot. Nooit gedacht dat er pinguïns in Australië leven.

De dag erna was het vroeg opstaan, we gingen een drie daagse tour doen naar de great ocean road en de grampions. Met 23 personen plus tourguide op pad en kamperen:) de eerste dag hadden we een vol programma. We reden langs een paar surfers stranden en we maakten een strandwandeling. Daarna begon het frisser te worden en het ging zelfs regenen. En het hield helaas niet gauw op. We zouden een bush walk doen, maar dat werd bijna rennen omdat we drijfnat werden. Even later stopten we langs de weg omdat we hier wilde koala's konden spotten in re bomen. Heel leuk om ze eindelijk eens in het wild te zien, en zo veel. In bijna elke boom zat er wel een. Later die middag hadden we stops om de limestone formaties te bewonderen, met als hoogtepunt natuurlijk de Twelve Apostels. Die formaties zijn echt enorm. Hier was het nogal winderig en we haalden dat we allebei alleen een dun vestje mee hadden, geen warmere spullen want het was al dagen bloedjeheet. Dus we hadden het regelmatig koud en sloegen dan maar onze handdoek om. Tegen de avond kwamen we op ons kampeerplek aan en was het best wel een klus om onze tent op te zetten met al die wind. In het café stond er pizza op ons te wachten en hebben we gesocialised met de groep. We kropen net op tijd onze tent in, want het begon weer te regenen.

De volgende ochtend gauw ontbeten en de tenten afgebroken. Tijd om weer verder te gaan. We reden nog een keer naar de Twelve Apostels en gingen dit keer ook het strand op. Gelukkig zag de lucht er iets minder dreigend uit dan de dag ervoor. We stopten wederom bij nog meer limestone formaties voordat we naar de Grampions reden, een national park met prachtige watervallen, landschappen en heuvels. Tijdens onze lunchstop zagen we een slapende koala in de boom zitten, die zat wel heel erg dichtbij. Eind van de middag kwamen we aan op het landgoed waar we zouden overnachten. Het was inmiddels strakblauw, dus we waren allemaal blij met de warmte. We hebben wat rondgelopen op het land en gingen daarna uitgebreid barbecuen, lekker! Was een erg gezellige avond en na een warme douche liepen we terug naar de tenten. Zagen we ineens de prachtige sterrenhemel! We konden de milkyway zien en nog veel meer, echt ontelbaar veel sterren. Dit keer was het zo ongelooflijk stil, zo fijn.

De laatste tourdag brak alweer aan. De eerste stop was bij de McKenzie en Broken Falls, waar we heen liepen middels een wandelroute met heel wat traptreden. Het uitzicht was fantastisch, zeker de tocht waard (daarna moeten er al die trappen weer op). Later op de route stopten we een aantal keer voor prachtige uitzichten vanuit de heuvels en gingen we naar een Cultural Centrum over de Aboriginals van die regio. Daarna volgde de ellenlange terugrit naar Melbourne.

De volgende dag was onze laatste dag in Melbourne, en ook in Australië! We gingen nog even souvenir shoppen, Jorien bezocht het Koorie museum over de aboriginals van regio Melbourne. We wilden nog naar een street art museum gaan, maar die bleek gesloten. Jorien is die avond nog in een hoge toren geweest met een prachtig uitzicht over Melbourne. Barbara ging naar de botanische tuinen voor de voorstelling Romeo en Julia. Heel grappig, want iedereen zat op kleedjes te picknicken en te kijken naar de voorstelling. Goede sfeer.
Het was heel vroeg opstaan de volgende ochtend om naar het vliegveld te gaan om onze vlucht te halen. Het inchecken duurde een eeuwigheid en na alle controles gaven we onze laatste Australische dollars uit. De vlucht duurde maar 3,5 uur en dan zouden we landen in Auckland, Nieuw Zeeland.

In onze volgende blog vertellen we meer over al onze avonturen op het Noordereiland van Nieuw Zeeland.

Heel veel groeten,
Barbara en Jorien

• 24 Januari 2013 - 09:10

Patrick Van Meenen:

Wauw, jullie zien/doen wel veel leuke dingen zeg. veel plezier in Nieuw zeeland. Ik heb daar al veel mooie verhalen over gehoord en verheug me nu al op die van jullie.

• 24 Januari 2013 - 09:28

Mirjam Soppe:

Weer van die spannende verhalen. Wel een beetje heet de afgelopen periode en dan nu op weg naar Nieuw Zeeland. Gaaf!!

• 24 Januari 2013 - 17:26

Jan En Annie Janssen:

Ja, ja ladies, aan alles komt een eind, maar........... zoveel als jullie ondernomen hebben!!! Fantastische herinneringen brengen jullie mee en daar kunnen jullie nog heel lang van nagenieten.

groetjes
    Jan en Annie