Agnes Water en Fraser met Jorien :) - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van overwinterenmetbenj - WaarBenJij.nu Agnes Water en Fraser met Jorien :) - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van overwinterenmetbenj - WaarBenJij.nu

Agnes Water en Fraser met Jorien :)

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg

14 December 2012 | Australië, Byron Bay

Na de whitsundays zijn Barbara en ik even apart gaan reizen, omdat dat weer een andere ervaring is. Toch bleek het lastig om van elkaar af te komen, gezien onze plannen grotendeels overeen bleken te komen:p

Na twee kleine plaatsjes (Mackay & Rockhampton) bezocht te hebben ging mijn reis verder naar het volgende kleine plaatsje: Agnes Water (en het dichtbij gelegen 1770). Hier voelde ik me meteen goed, ik had meteen wat met dit plaatsje:) Het strand was prachtig en je kon er zowaar zwemmen zonder angst voor dodelijke kwallen! 'S avonds ben ik met de 1770 sunset tour meegegaan (humor als ze hebben kostte die $17,70 :p). We waren met maarliefst drie backpackers en de gids (tevens surf instructor). Hij reed ons rond en vertelde vanalles over de omgeving en de kangaroes en pretty faced wallabies die we tegen kwamen. Heb zelfs een mooie foto kunnen maken van een kangaroe met een kleintje in haar buidel! De gids vertelde dat 1770 zo heet omdat Captain Cook daar in 1770 voor het eerst voet zette op australische grond. Zo kom je nog eens wat te weten! Daarna de zonsondergang bekeken, die echt super mooi was.

De volgende dag was het tijd voor mijn eerste surfles. Vond het echt super vet! En kon aan het eind nog opstaan ook! Enige nadeel was dat ik een aardige surfrash op mn bovenbeen overhield aan t foamboard.. Maar dat weerhield me er niet van om de volgende dag weer te gaan surfen! Klein logistiek probleem was dat ik daarvoor en nacht extra moest blijven, terwijl het hostel vol zat.. Gelukkig ging wat personeel weg en kon ik in ruil voor twee uurtjes schoonmaken gratis in de personeelskamer overnachten:) En omdat de surfinstructer t zo tof vond dat ik nog een les kwam doen (het kostte maar $17 voor 3 uur), mocht ik 's avonds gratis mee naar de sunset in 1770. Die dit keer nog mooier was doordat er lichte bewolking was:) Het surfen was ook weer super en heb er mooie foto's van, gemaakt door iemand uit het hostel die graag fotografeert.

Ik vond het jammer dat ik weg moest, maar het volgende avontuur stond op me te wachten. Ik ging naar rainbow beach, om van daar uit naar Fraser Island te gaan voor een driedaagse 4wheeldrive tour. Maar gezien ik eerst een dagje in rainbow beach was, ben ik de dag daar creatief begonnen met het beschilderen van mijn eigen boomerang met tekens gebruikt door de aboriginals en het maken van een armbandje. En al zeg ik het zelf: het resultaat mag er wezen! Na deze creatieve ochtend was er een bijeenkomst voor de Fraser trip, waar bleek dat ik in dezelfde groep zat als een meisje dat ik in de bus heb leren kennen en twee mensen waarmee ik naar de whitsundays ben geweest:)
De volgende dag bleek al snel waar de 4wheeldrive voor nodig was; op Fraser is het strand de snelweg en alle binnenlandse weggetjes zijn van mul zand. Het leuke was dat we ook zelf mochten rijden, een heel avontuur! We hebben steeds een pauze gehad van het door elkaar geschudt worden door prachtige meren of beken te bezoeken en een aantal korte wandelingen. In het eerste meer (lake McKenzie) hebben we een poging gedaan om met zijn negenen op de binnenband van een traktor te staan, om het staande record te verbreken. Al snel bleek dat een bikini geen geschikte kleding is voor dit soort dingen.:p Maar grappig was het wel! We konden alleen niet blijven staan zonder hulp van anderen..
Onze tour had als een van de weinige een vaste kampeerplaats, wat inhield dat onze tenten al stonden en we een keuken en een toiletgebouw hadden. Best prettig! Enige was dat we niet alleen naar de wc mochten in verband met de dingo's.. Dus gingen we 's avonds met z'n tweeen op pad met een zaklamp en een pvc buis:p Gelukkig hebben we die niet nodig gehad! We zagen pas de laatste dag op de terugweg een dingo.
We hebben op Fraser ook nog van een zandduin af gesandboard, wat heel hard ging! Waarna we extra blij waren met de douches, gezien we overal zand hadden:p En de laatste ochtend gingen we naar de hangover creek (Een erg toepasselijke naam voor een aantal in onze groep:p echt naam is Eli Creek). Het water was super koud en we moesten er doorheen lopen om aan het begin te komen, waarna de stroming ons weer terug dreef naar de auto's. Een erg verfrissend begin van de dag!

Na deze super leuke trip ben ik doorgereisd naar Noosa, waar Barbara onder me sliep in hetzelfde stapelbed:p Samen zijn we de volgende dag naar de Eumundi markets geweest, erg sfeervol maar wel duur.. Ook hebben we een poging gedaan om te surfen, wat bij mij best aardig ging. Dit keer maar een hardboard meegenomen om mjn arme huid te besparen. En omdat we nog niet genoeg hadden gedaan, hebben we ook nog maar een wandeling gemaakt door het Noosa national park. Dit was een erg mooie wandeling. Bij de farmers market konden we de volgende ochtend vanalles proeven, en als echte nederlanders en backpackers hebben we daar natuurlijk optimaal gebruik van gemaakt;) Heerlijk al dat fruit, die nootjes en verse sapjes.

Onze reis zette zich voort naar Brisbane, waar we na een letterlijk en figuurlijk in t water gelopen outlet-shop sessie de stad hebben bekeken en leuk gewinkeld hebben in t centrum. 'S avonds nog gezellig wezen stappen met drie mensen van Fraser en twee vrienden van hun.
De parklands en botanische tuin verrasten ons postitief door daadwerkelijk mooi te zijn (een aantal in vorige plaatsjes vielen nogal tegen..). Nu de resterende tijd steeds korter wordt, worden onze stops ook steeds korter (1, 2 of maximal 3 nachten), dus zijn we doorgereist naar surfers paradise. De oceaan was veel te wild om te surfen, maar het was heerlijk om eens even rustig op het strand te liggen. En het stappen was ook erg leuk, wederom met Clair van de whitsundays en fraser:)

Voordat we kerst en oud & nieuw gaan vieren in Sydney, zullen we nog stoppen in Byron Bay, Yamba (alleen Jorien), Port Mcquirie, Newcastle en Canberra (ja, we weten het, dat ligt niet op de route:p Maar we moeten creatief zijn met onze tijd.)

Liefs en een knuffel,
Jorien

  • 14 December 2012 - 14:40

    Leo En Ria Binnemars:

    Hallo Jorien en Barbara
    Hier dan eindelijk een reactie van ons,wij genieten van de mooie verslagen en foto,s
    geniet maar van deze mooie en spannende ervaringen.
    hele fijne feestdagen gewenstgroetjes Leo en Ria

  • 14 December 2012 - 16:22

    Mirjam Soppe:

    Hallo jorien,

    Dat klinkt weer goed, al die belevenissen en de sportieve activiteiten. Hele fijne feestdagen en een mooi 2013

    Groetjes Mirjam

  • 14 December 2012 - 20:40

    Annie Soppe:

    Hey Jorien,

    Wat een leuke avonturen hebben jullie beleeft, en zo veel gedaan en gezien. Ik ben niet jaloers hoor :) maar krijg wel spontaan zin om naar Australië te gaan. Liefs, mam

  • 15 December 2012 - 15:27

    Jan En Annie Janssen:

    Hallo Ladies,

    Leuk hoor dat jullie zo ondernemend zijn. Best grappig dat je in zo'n groot land ook nog soms bekenden tegenkomt. Benieuwd hoe jullie Sydney ervaren.

    groetjes
    Jan en Annie

  • 23 December 2012 - 13:40

    Lindy Fokkens:

    Hoi Jorien,

    Wat een geweldige belevenissen allemaal! Alvast hele fijne kerstdagen in Sydney en goede jaarwisseling!! Geniet ervan in het zonnige en warme Australië :-)

    Liefs Lindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Ons reisdagboek van onze reis naar Hong Kong, Australië en Nieuw-Zeeland

Actief sinds 12 Okt. 2012
Verslag gelezen: 781
Totaal aantal bezoekers 16063

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 15 Februari 2013

Overwinteren in Oceanië

Landen bezocht: