Perth en Western Australia - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van overwinterenmetbenj - WaarBenJij.nu Perth en Western Australia - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van overwinterenmetbenj - WaarBenJij.nu

Perth en Western Australia

Door: Barbara en Jorien

01 November 2012 | Australië, Alice Springs

Anderhalve week terug vlogen we van Hong Kong naar Perth. Op het vliegveld werden er opgehaald door Bab en Silvana (dochter van Bab). We verbleven in het gastenverblijf met mega groot bed in de ruime bungalow van Bab. De eerste paar dagen verkenden we Perth. Bab liet ons de botanische tuin Kings Parc zien en nam ons mee naar Garden city, een winkelcentrum waar we onze ogen uitkeken omdat er de meest fantastische jurkjes en kleurrijke kleding werden verkocht. Paige (kleindochter van Bab, van onze leeftijd) nam ons mee naar Perth city en de outlet harbour town, waar Jorien een prachtig jurkje scoorde voor 10 dollar :) Die avond gingen we naar Ingrid (dochter van Bab en moeder van Paige), van waar we de road trip naar het zuiden begonnen.

Road trip
De eerste stop was al vrij snel om fish & chips te gaan eten. Buiten in de vijver zwommen pelikanen rond, die het helaas zonder chips moesten doen. Het appartement in Busselton was heerlijk en van alle gemakken voorzien. De volgende ochtend werd het zwembad met een bezoekje vereerd. Daarna was het tijd om de omgeving te verkennen. Na een verrukkelijk ontbijt aan een boulevard van een parelwit strand gingen we met een treintje de pier op (1,8 km lang). Aan het eind van de pier kon je in een gebouwtje tot op de bodem van de oceaan komen (ong 7 meter diep daar). Hier konden we de visjes langs zien zwemmen en koraal zien dat op de palen van de pier was gegroeid. Terug in de auto op weg naar een verlaten strand, waar zelfs een beach wedding gaande was. Dit was de eerste keer dat we kennismaakten met kristalhelder water in de mooiste kleur blauw en groen die er bestaan. Jullie begrijpen wel dat we daar even het water zijn gaan testen (ijskoud!). 's avonds na het eten reden we weer terug naar het appartement en hebben we wilde kangaroes gespot op de velden langs de weg.
De volgende ochtend moesten we al onze spullen weer mee nemen omdat we naar een lodge gingen in de buurt van Denmark (een stadje helemaal in het zuiden). Deze dag bezochten we de Jewel Cave, een grot waar we een korte tour hebben gedaan. Bizar wat er allemaal onder de grond te vinden is. Ook bezochten we een mooi strand, helaas werd de pret verstoord door enorm irritante vliegjes die ons aanvielen. Gelukkig maakte de chocolate factory in Margaret River veel goed, lekker chocolade en bonbons proeven... We brachten een bezoekje aan een pub voor ons diner en hadden daarna nog een lange reis voor de boeg. Omdat het al donker werd moesten we oppassen voor overstekende kangaroes. Er sprong inderdaad een over en we zagen ook nog een vos, Jorien zat heel goed op te letten en zag zelfs nog een slang! Blegh. Een paar uur later kwamen we gelukkig bij de lodge aan en konden we weer ons bed inkruipen.
Nu we in Denmark waren, hebben we in dit stadje ontbeten en reden we daarna naar een alpaca farm (dat is een lama, maar dan schattig). We hadden nog nauwelijks een stap gezet in het parkje en we mochten koala James aaien, die verroerde toch geen vin. Vervolgens gingen we met onze zakjes voer naar de alpaca's die een ontzettend zachte vacht hadden. Er waren ook een paar kangaroes die rondsprongen en voer van onze handen aten. Toen we weer weg wilden gaan bleek dat de eigenaren zorgden voor een baby kangaroe die door moeder was verstoten. Of we daar even mee wilden knuffelen? JA NATUURLIJK! Barbara kreeg de kleine op schoot en mocht een flesje geven, die gretig werd leeg gedronken. Ook Jorien mocht even knuffelen, dit was een ontzettend leuke ervaring en leverde een paar mooie plaatjes op. Na dit fantastische begin van de dag werd de dag net zo goed voortgezet met een wijnproeverij. Er werd zelfs een fles champagne voor ons open gemaakt! De dag hebben we afgesloten met een Tree Top Walk. Een tochtje hoog in de lucht over een nogal wiebelige brug:D Wel een prachtig uitzicht en eenmaal weer beneden konden we nog bij de holle onderkanten van de stammen van de enorme bomen kijken die we daarvoor van boven hadden gezien. Op de terugweg zijn we nog langs een prachtig rotsachtig strand geweest. 's Avonds hebben we heerlijk gebarbequet en genoten van de heerlijke wijn en bonbons.
De laatste dag zijn we via Albany terug gereden naar Perth, een tocht door prachtige natuur.

's Maandags zijn we naar Rottnest Island geweest. Een prachtig eiland, dat we op de fiets hebben verkend. Het water konden we niet echt in, gezien er een haai was gespot ergens in de buurt van het eiland. Wel hebben we vanaf de kust meerdere walvissen gezien en kwamen we meerdere quokka's tegen onderweg, die best even voor ons wilden poseren (twee kwamen na eerst even weg te kruipen naar Barbara toe). Aan het eind van de dag hebben we nog even lekker op een prachtig strand gelegen waar verder niemand was.
De dag erna zijn we nog even Perth in gegaan om wat kadootjes te kopen voor Bab en haar dochters. Ook heeft Barbara geweldige schoenen gekocht (die ze de eerste dag in Perth al had gezien). 's Avonds heeft Bab ons meegenomen naar The Chorusline. Een geweldig mooie show met goede performers.
Onze laaste dag in Perth hebben we rustig thuis doorgebracht. We hebben wat voorbereidingen gedaan voor de rest van de trip en onze backpack gepakt. 's Avonds hebben we nog gezellig gegeten bij Ingrid en Paige.

Nu zijn we in Alice Springs, waar we morgen een driedaagse tocht beginnen waarbij we onder de prachtige sterrenhemel mogen slapen.

Jullie horen snel van ons!
Barbara en Jorien

Ps. Foto's komen later, in dit hostel kunnen we ze niet uploaden :(

• 01 November 2012 - 13:14

Patrick Van Meenen:

Leuk om weer een verslag te onvangen van jullie, ik ga hem direct lezen.

• 01 November 2012 - 13:20

Patrick Van Meenen:

Leuke verhalen weer, en leuke dingen gedaan. Vooral die baby-kangaroo knuffelen jkt mij mooi om te doen. Geniet ervan met volle teugen.

• 01 November 2012 - 13:25

Kees En Lenie:

Zo jullie hebben weer heel wat gezien in zo'n korte tijd, leuk dat jullie dit met ons delen.
    Veel plezier.

• 01 November 2012 - 13:25

Kees En Lenie:

Veel plezier.

• 01 November 2012 - 13:28

Karin En Stefan:

Leuk om jullie verhalen te lezen, we zijn benieuwd naar de bijbehorende foto's (met name de baby kangaroe). Veel plezier in Alice Springs!

• 01 November 2012 - 16:24

Mirjam Soppe:

Ik lees tussen de regels door dat jullie volop genieten. Fijn om te lezen. Veel plezier tijdens
    jullie verdere trip!

• 01 November 2012 - 17:26

Jan En Annie:

Kllinkt weer allemaal fantastisch, wat leuk dat jullie al zoveel dieren gezien hebben, van quokka's tot walvissen super hoor!!!

• 01 November 2012 - 20:48

Erik:

Jeejtje, wat een avonturen in zo'n korte tijd! Maar ik lees helemaal niks over souvenirs...

• 01 November 2012 - 21:51

Johan En Dafne:

ja als souvenir willen wij wel zo'n koala baby. Benieuwd naar de eerste foto's van australië

• 02 November 2012 - 13:11

Greetje En Egbert:

Ik had al uitgekeken naar jullie verslag. Prachtige belevenissen. Op naar de volgende en veel plezier

• 02 November 2012 - 13:11

Greetje En Egbert:

• 06 November 2012 - 21:49

Kim:

Wat leuk die verslagen! En alpaca's zijn zo cool! :D Fijne reis nog meiden, en maak me maar nog meer jaloers!!

• 27 November 2012 - 16:44

Yvonne:

Hey meiden,
    Wauw wat klinkt dat super. Ik kan niet wachten om de foto's te zien. Ik liep een beetje achter, maar ga gauw verder kijken en lezen. Fijn dat jullie het naar je zin hebben., Geniet ervan!.

• 28 November 2012 - 21:54

Bas En Petra:

Wat een verslag om jaloers op te zijn ,wat jullie allemaal zien en beleven
    geniet er van

• 30 November 2012 - 21:18

Ans Kuipers:

Hallo Dames,dat noem ik nog eens genieten.
    Wat geweldig dat jullie dit kunnen doen,een 4 maanden trip door Down Under.
    En dank je wel dat wij mogen meegenieten al is het MAAR van Foto''s.
    En de foto van Bab en haar dochters vond ik bijzonder daar ik nog nooit een zo duidelijke
    foto van mijn achternichten had gezien.Nog heel veel plezier en de hartelijke groeten uit Velp.
    Hollanda